منو
  • Business Plan for a Startup Business
  • بهینه سازی موتورهای جستجو محمد زند

Business Plan for a Startup Business

Business Plan for a Startup Business : Business Plan Template

Business Plan for a Startup Business

Business Plan for a Startup Business 

لطفا فایل های زیر را جهت طراحی یک Business Plan مطالعه فرمائید.

آنچه که لازم است در فهرست مندرجات طرح یا برنامه تجاری کسب و کار لحاظ گردد به شرح ذیل است :

  • فهرست
  • چکیده و خلاصه کلی طرح،چکیده و خلاصه اجرایی طرح، چکیده و خلاصه مدیریتی طرح، نتیجه
  • تاریخچه شرکت تجاری، سابقه و اهداف
  • محیط کسب و کار
  • محصولات یا خدمات
  • طرح و برنامه بازاریابی
  • بررسی بازار حاضر و رقبا
  • طرح و برنامه عملیاتی
  • سازمان و مدیریت
  • منابع کسب و کار
  • وضعیت و برنامه مالی
  • هزینه های راه اندازی و سرمایه
  • طرح و برنامه مدیریت فرآیند ها
  • طرح و برنامه مدیریت نیروی انسانی
  • طرح و برنامه مدیریت تولید
  • تعیین و تقسیم وظایف
  • ارزیابی
  • . . .

در واقع ما باید بتوانیم پس از تهیه طرح تجاری کسب و کار خود وضع موجود (در یک یا چند دوره مشخص) شرکت را بیان و برنامه های پیش بینی شده آن را برای چند سال آینده ارائه نمائیم.

برنامه تجاری یا طرح کسب و کار باید قابل اجرا باشد.

باید بتوانیم ریسک ها، عدم قطعیت ها و تحلیل های استراتژیک را ارائه دهیم.

پاسخ سوال های زیر در تک تک برنامه های کسب و کار باید مشخص باشد.

 

  • what
  • why
  • who
  • when
  • how
  • how many
  • how much

 

استراتژی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید بتوانند وضعیت فعلی شرکت را رو به رشد قرار داده و برنامه های پیشنهادی قابل اجرایی را برای رسیدن به اهداف شرکت ارائه دهند.

پیش بینی های هزینه و درآمد باید در برنامه مالی کسب و کار باید بصورت روزانه، هفتگی، ماهیانه، سالیانه و چند سالانه آینده شرکت را بارها و بارها مورد تحلیل قرار داده و حد اکثر ریسک های احتمالی و غیر قابل پیش بینی را گوش زد کنند.

در برنامه کسب و کار استراتژی های کسب درآمد می بایست شبیه سازی شده و آینده روشنی را برای رسیدن به اهداف شرکت رقم بزنند.

چشم انداز، ماموریت و خط مشی سازمانی می بایست بر اساس استاندارد ها و مدل های مجرب تعیین شوند.

مدیریت فرآیند ها می بایست چندین بار در برنامه کسب و کار در دوره های مختلف مجددا طراحی شده و بهبود یابد.

 

تمام مواردی که در برنامه کسب و کار یا همان طرح تجاری کسب و کار مطرح می شوند می بایست توجیه پذیر و قابل اجرا باشند.

تعیین اولویت های اجرایی یکی از مهم ترین خروجی ها برای هر یک از برنامه های کسب و کار هستند.

مطمئنا مستند کردن طرح تجاری کسب و کار در یک چهارچوب استاندارد و مدون موارد زیر را برای مدیران کسب و کار فراهم می آورد

  • تحلیل جامع تر
  • افزایش قدرت تصمیم گیری
  • کاهش ریسک
  • صرفه جویی در هزینه
  • صرفه جویی در زمان
  • جلوگیری از اتلاف مواد اولیه
  • بهبود تخصیص منابع
  • سرعت در اجرا
  • بهبود نحوه اجرا
  • پیش بینی مشکلات بالقوه اجرا
  • شناسایی ناسازگاری ها
  • ارائه راه کار های اجرایی برای مشکلات شناسایی شده
  • افزایش قابلیت ارتقاء و رشد
  • افزایش سرعت رشد
  • مدیریت پایدار تر
  • و ...

در کنار ابزار های استراتژی، ابزارهای هوش تجاری و سایر ابزار هایی که پیش برد اهداف کسب و کار از طریق آنها ممکن است طرح های کسب تجاری نیز ابزارهایی برای تصمیم گیری مدیران و حتی کارشناسان شرکت هستند.

تمام اطلاعاتی که می توانند در تصمیم گیری اجرا یا عدم اجرای یک برنامه یا استراتژی و یا حتی تعیین اولویت اجرای برنامه های کسب و کار مفید باشند می بایست در طرح تجاری کسب و کار لحاظ شوند

مزیت های رقابتی و بخصوص مزیت های رقابتی پایدار می بایست سراسر طرح و برنامه های کسب و کار را پوشش دهند و تفاوت های کسب و کار با سایر رقبا را مشخص کرده و افق رو به رشد شرکت را نمایان سازند

موارد زیر در طرح کسب و کار می بایست کاملا روشن باشند

  • اهداف
  • خدمات
  • محصولات
  • فرآیند ها
  • خدمات منحصر به فرد
  • محصولات منحصر به فرد
  • فرآیند های منحصر به فرد
  • تفاوت ها
  • راز های موفقیت
  • فاکتور انتخاب مشتری
  • مزیت های رقابتی
  • راه های دستیابی به اهداف
  • نحوه توسعه کاربرد فناوری، نیروی انسانی و سایر دارایی های مشهود و نامشهود
  • مدل های درآمدی
  • جایگاه یابی رقبا
  • زمان رسیدن به اهداف
  • تعیین و تقسیم وظایف
  • شناسایی بازار و بخش بندی مشتری
  • خلاقیت
  • و خلاصه اینکه چه میزان سرمایه و زمان، چرا، چگونه و توسط چه کسانی ما را به چه اهدافی خواهند رساند.

در صورتی که این موارد بخوبی بیان شوند طرح کسب و کار و دورنمای راهبردی شرکت و مهمترین ابزار ارتباطی درونی و برونی شرکت تهیه شده است که می تواند در راستای جذب سرمایه، برنامه ریزی، ارزیابی و بهبود عملکرد بکار گرفته شود و مبنایی برای تصمیم گیری صحیح در اجرا، مدیریت جذب سرمایه و یا افزایش انگیزه برای کارکنان باشد.

 

25 نظر

  • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

    ارسال آرشیو محتوا

    • محمد زند / 10 شب / 5 دی 1395, / جواب

      محتوای ارسالی از آرشیو 1393

به صفحه اول خوش آمدید